به گزارش الفبا دکتر علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دعوت بسیج دانشجویی، 19 اردیبهشت در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا سخنران همایش" بررسی عملکرد دولت فعلی" بود. انچه را که در ادامه میبینید مهمترین جملات دکتر زاکانی در این سخنرانی است که الفبا در پوشش زنده کانال تلگرام خود آن را منتشر کرده است.

گفتی است پوشش زنده الفبا از سخنرانی های سیاسی مربوط به برنامه های سیاسی تمامی تشکل ها و جریانات سیاسی دانشگاه بوعلی سینا است.



🔻طبق نظرسنجی ها دولت آقای روحانی تنها دولت ۴ساله کشور خواهد بود. این نظرسنجی ها مستند به تمامی نظرسنجی هاست.


🔻کابینه آقای رئیس جمهور که مدعی آزادی است امنیتی ترین کابینه است و البته وزیر اطلاعات آن امنیتی نیست.


🔻خود وزیر اطلاعات میگفت که زمانی که مرا خواستند فکر کردم برای ارشاد مرا خواسته اند.


🔻ما حتما اینجا دیوار خواهیم کشید اما دیوارمان را بین جیب کاسبان با سفره خالی مردم خواهد بود.


🔻دیگه گذشت آن زمانی که کسی بیاید و از بالا به پایین به مردم نگاه بکند.


🔻دو مناظره نشان داد چون دست دولت خالی است دست به هر کاری میزند که بماند.


🔻عدم شفافیت اصلا نخواهد گذاشت که ما مشکل را حل کنیم.


🔻دولت یازدهم دولت محرمانه است و فراتر از قانون دست به اقداماتی بزند که طرف مردم نیست و نفع عده ای دیگر است.


🔻اینکه برادر آقای رئیس جمهور صرف دوستی با کسی و کمک آن فرد به ستاد رییس جمهور بیاید به فرد بدهکار بانکی که ۱۳۰۰میلیارد تومان است، در خارج از کشور به او تسهیلات بدهند و آن فرد آن پول در بانک ملت ایران سرمایه گذاری کند و سود ۲۴درصد بگیرد، چه کاسبی بهتر از این


🔻آقای فریدون بخاطر همین حرف ها از من شکایت کرد و من در دادگاه تبرئه شدم، حالا نوبت آقای فریدون است.


🔻برادر رئیس ستاد مبارزه با مفاسد کشور، ۵-۶ سال پیش یک کارمند در استانداری کرمان بوده اما الان صاحب بانک گردشگری است.


🔻اقای شمخانی، آقای ظریف، آقای عراقچی وقتی آمدند داخل کمیسیون برجام گفتند ۴دلیل داشت که سایه جنگ از کشور ما برداشته که تدبیر رهبری، مردم، دفاع و مدافعان حرم و دلیل آخر سرپنجه قوی انقلاب در منطقه بودند.


🔻خود آقای عراقچی گفت اگر آمریکا میتوانست به ما حمله کند، لحظه ای تردید نمیکرد.


🔻توقع شما در مبارزه با حقوق های نجومی زیاد است چرا که اینها از نظر دولت ذخایر نظام هستند.


🔻املاک نجومی تخلفی که صورت گرفته بود اما نه در ابعادی که گفته میشود.


🔻ایده ای در دولت سازندگی بود که میگفت فساد بد نیست و مانند گریس در چرخ دنده ها می ماند.


🔻بر اساس همین تفکر بود که وقتی شهردار وقت تهران ان اقدامات را انجام داد، مدال امیر کبیری به او دادند.


🔻امروز فساد در کشور یک سازمان دارد.


🔻مگر آقای جهانگیری نگفتند که پدرشان معدنچی بودند، الان برادرشان از کجا این چند هزار میلیارد را آورده اند.


🔻این دولت شخصی که تخلف اقتصادی در شرکت سایپا داشت را به عنوان مدیرعامل مس کرمان منصوب کرده است.


🔻نگاه ما قبیله گرایی و جناحی نیست در همین دولت هر کسی کار درستی انجام داد از او حمایت کردیم.


🔻قبل از انتخابات ۸۸گفتم آقای احمدی نژاد نسبت به رقبای انتخاباتی اش ترجیح دارد.


🔻بازنده انتخابات هشت ماه کشور را به آشوب کشید. بنده بعد از انتخابات با سران فتنه دیدار کرده ام. اولین جلسه ۲۶خرداد بود. در آن جلسه او گفت اگر من اعتراض نکنم این ۱۳میلیون رای از من عبور می کند.


🔻من شنیده ام در برخی استان ها، بخشداری ها در روستاها تهدید می کنند که اگر به آقای روحانی رای ندهید یارانه و بودجه آنجا را قطع میکنند.


🔻۸هزار میلیارد تومان به کسی داده شده که الان در زندان است یعنی پول بیت المال صندوق فرهنگیان کشور به جیب یک غارتگر بدون هیچ ردپایی رفته است.


🔻فاجعه آن جاست که مذاکراتی انجام شد که کسی از محتویات آن خبر نداشت. وقتی هم به آقای شمخانی گفتیم او هم گفت اطلاعی ندارم.


🔻جرم بنده دو تجدیدی است که در آن زمان جبهه بودم. من از ۱۵سالگی به جبهه رفته ام. جرم آقایان مدرک جعلی گرفتن است.


🔻پیشنهاد می کنم آقای روحانی یک صفحه از پایان نامه اش را در مناظره ها بخواند.


🔻امروز با مملکتی مواجهیم که ۶۰درصد کارخانه های آن تعطیل شده و تولید فلج است ۱۲.۷ درصد نرخ بیکاری آن است به طوری که در ۴ساعت کار در هفته ۶.۵ میلیون بیکار وجود دارد.



🔻یک ترم مشروطی در رشته پزشکی هم برای این بود که همسر و دو فرزند داشتم و مجبور بودم برای تامین زندگی مسافر کشی کنم.


🔻در دوران دبیرستان نیز برای دیپلم دو تجدید داشتم که به خاطر رفتن و به جنگ بود و یک هفته وقت داشتم تا درس بخوانم و سال بعد هم کامل نمره گرفتم. البته در آن سال کلا ترک تحصیل بودم.


🔻اگر از بنده یک پوست تخمه گیر می اوردند مرا از پا آویزان می کردند.


🔻در زمانی که اصلاح طلبان مخالف مرتضوی بودند بنده یک کار اشتباه از مرتضوی دیدم که آن را در صحن علنی مجلس افشا کردند و مرتضوی به خاطر هم حزبی بودن انتظار عدم افشاگری داشت.

🔻در  زمان خواندن گزارش تخلف مرتضوی در مجلس، نمایندگان ۲خردادی ها در مجلس اعتراض می کردند تا این افشاگری ها نشود. به دلیل زد وبند هایی که در پشت پرده وجود داشت.