الفبا= دومین مهمان الفبا متولد  دهه هفتاد در نهاوند است. او همانند  هم نسلان خودش متولد دهه نیولیبرالیسم ایرانی است و بشدت اهل سوشال مدیا

مهمان ما از معدود دخترانی است که عاشق ورزش های رزمی است. جودو ورزشی است که نام صبا کرمعلی را جهانی کرده هر چند او بدلیل عدم تصویب حجاب، هنوز مدال جهانی ندارد.

صبا کرمعلی در دانشگاه بوعلی سینا علوم ورزشی میخواند. او از همکاری های مسئولین دانشگاه میگوید اما همچنان از عملکرد روابط عمومی دانشگاه در انتشار اخبار موفقیت های ورزشی اش گلایه دارد.

مهمان الفبا از 14 سالگی عضو تیم ملی جودو بانوان ایران است. چیزی که خودش هیچ گاه انتظار آن را در دوران کودکی نداشته است.

این شما  و این مصاحبه اختصاصی الفبا با صبا کرمعلی، یکی از موفق ترین دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا:



نام؟

صبا

 

نام خانوادگی؟

کرمعلی

 

اهل کجایید؟

شهرستان نهاوند

 

پس خوابگاهی هستید؟

بله

 

چی میخونید؟

علوم ورزشی گرایش علوم زیستی

 

گرایش علوم زیستی بیشتر در مورد چ موضوعاتی بحث میکنه؟

بیشتر در زمینه فیزیولوژی و آسیب و بیومکانیک ما درس های گرایش روانشناسی ورزش و مدیریت جزو واحد های درسیمون نیستن

 

وضعیت رشته تحصیلی شما چطور هست؟بخصوص در اینده شغلی

بنظر من برای بچه های که تو ورزش بصورت حرفه ای فعالیت میکنن تقریبا مناسب اما برای بیشتر دانشجو ها واقعا مناسب نیست

 

یعنی توصیه میکنید بچه هایی ک تو ورزش حرفه ای نیستند ب علوم ورزشی نیان؟

نه اما باید خیلی تلاششون بیشتر باشه که تو این رشته دیده بشن

 

درس خونید؟

دانشجو متوسطی هستم

 

 

 

 

 

 

تو انتخاب رشته اولویت چندمتون بوعلی بود؟

من با سهمیه مسابقات اسیایی وارد دانشگاه شدم و اولین و تنها انتخابم دانشگاه بوعلی سینا بود

 

از اینکه تو بوعلی درس میخونید راضی هستین؟

بله و خوشبختانه هر درخواستی به مسئولین دادم به درخواستم رسیدگی کردن

 

پس از مسئولین هم راضی هستین

اهل پیچوندن کلاس ها ک نیستید؟

شرایط واقعا باشه کلاسامو میرم

 

اگه قراره باشه بجای رئیس دانشگاه بوعلی یک تصمیم بگیرید اون چیه؟در مورد خود دانشگاه

بنظرم جلسات همفکری برای دانشجویان در مقاطع مختلف میزاشتم و ازشون بیشتر تو زمینه های مسابقات و تجهیزات  دانشگاه برای ارتقا سطح علمی و عملی دانشجوها استفاده میکردم

 

استقلال یا پرسپولیس؟

من خیلی فوتبالی نیستم

 

چرا؟ دلیل خاصی داره؟

من بیشتر علاقه به سمت رشته های رزمی دارم

 

جودو رو هم بخاطر همین انتخاب کردین؟

بله

 

از بین همه رشته ورزشی چرا جودو؟

علاقه زیاد به کشتی و نبود این رشته زمان شروع ورزش حرفه ایم باعث شد بیشتر به سمت جودو بیام

 

دلیل اصلی چی بود؟ دلیل علاقتون ب رشته های ورزشی چی بود ک اخرش ب جودو رسیدین

من از مبارزه کردن تو سطح مسابقات واقعا لذت میبردم

 

خانواده مخالفتی با جودو نداشتن؟

نه خیلی هم استقبال کردن

 

از چند سالگی جودو رو شروع کردید؟

از 9 سالگی

 

تو نهاوند؟

بله

 

اسم اولین استادتون؟

خانم کولیوند

 

روزی ک شروع کردید فکر میکردید ک توی تیم ملی باشید؟

واقعیتش نه

 

اولین بار کی به تیم ملی دعوت شدید؟

سال 87

 

چند سالتون بود؟

14 سال

 

از سال۸۷ بطور مستمر عضو تیم ملی هستید؟

بله

 

بالاترین افتخاری ک تو این مدت کسب کردین چی بوده؟

بجز مقام های آسیاییم، بهتریتش برای خودم دعوت شدن از طرف اتحادیه جهانی به کمپ اروپایی بلاروس

 

بیشتر توضیح بدین

من اولین مدال نوجوانان بانوان ایران درآسیا بودم این حس خوبی برام بود اما چندین سال بطور ثابت با تیم ایران برای مسابقات اسیایی اعزام شدم و این باعث شد از طرف اتحادیه جهانی به یک کمپ اروپایی دعوت بشم و اونجا با بهترین های دنیا تمرین کنم

 

از افتخارات آسیایی بگین

برنز نوجوانان آسیا سال 88

پنجمی های جوانان در سال های89/90/91/92

 

مدال جهانی ندارید؟

هنوز حجاب برای حضور در مسابقات جهانی برای جودو تصویب نشده و تا الان تیم بانوان اعزام نداشتن

 

تو جودو پول خوبی هست؟

نه

 

معمولا ورزشکارای حرفه ای در ایران پولدارن

در رابطه با جودو که اینجور موارد نیست

 

 

وضعیت جودوی بانوان ایران الان چطور هست؟

شرایط میتونه بهتر از این باشه اگر بیشتر رسیدگی کنن

 

 

برای تمریناتتون تو دانشگاه بوعلی مشکلی ندارید؟

من تمریناتم باشگاه های خارج از دانشگاه اما واقعا نیاز به پیست دارم چون در حال حاضر ساعت های که پیست های مختلف به تمرینات ما میدن ساعت مناسبی نیست

 

آرزویی ک تو رشته جودو دوست دارید بهش برسید؟

انشالله روزی برسه فدراسیون بتونه حجاب مارو در المپیک و مسابقات جهانی تصویب کنه و بتونم تو این میادین سهمیه کسب کنم

 

روزی چند ساعت تو روزای معمولی تمرین میکنید؟

اگر طول ترم باشه دو ساعت

 

روابط عمومی و سایت دانشگاه خبرهای موفقیت های شما رو منتشر میکنه؟

تا حالا که نه این اولین بار

 

پس شما هم ناراضی هستید

نسبت به مقام های که طی دوران دانشجوییم اوردم بله

 

ی انتقاد از الفبا؟

سعی کنید از تصاویر ورزشی بروز بچه های مقام اورد در کانالتون استفاده کنید

 

 

برای مسابقات پیش روی خودتون در المپیک آسیایی جوجیتسو در شهریور آمادگی کامل دارید؟

تموم تلاشم رو کرده ام و انشالله بتونم دست پر برگردم

 

حرف آخر؟

تشکر میکنم از شما و مسئولین دانشگاه که این شرایط رو برای ملی پوشان دانشگاه ایجاد میکنید و امیدوارم بتونم باعث افتخار دانشگاه و رشته علوم ورزشی باشم.

 

 

انتهای پیام/